Regulamin

Regulamin XX Edycji Mistrzostw Lubawy w Halowej Piłce Nożnej o Puchar Burmistrza Lubawy

Regulamin do pobrania:

Przepisy ogólne.

  • Organizatorem Mistrzostw Lubawy w Halowej Piłce Nożnej (XX Edycja) jest Ośrodek Sportu i Rekreacji w Lubawie.
  • Mistrzostwa Lubawy w Halowej Piłce Nożnej są rozgrywane według obowiązujących przepisów gry w futsal ze zmianami ustalonymi w niniejszym regulaminie.
  • Rozpoczęcie rozgrywek nastąpi dnia 19.11.2017r. (niedziela) o godz 1400.

Zgłaszanie drużyn.

  1. Każda drużyna dokonuje zgłoszenia zespołu do dnia, w którym następuje losowanie pierwszych meczów.
  2. Warunkiem przyjęcia zespołu do rozgrywek jest opłacenie wpisowego, które powinno być dokonane do dnia rozpoczęcia rozgrywek.
  3. Drużyna jest zobowiązana do przedstawienia pisemnego składu zespołu organizatorowi Mistrzostw, według załączonego wzoru, przed pierwszym meczem.
  4. Jedna drużyna może zgłosić do turnieju 12-stu  zawodników.
  5. W połowie edycji może nastąpić wymiana dwóch zawodników, wykreślenie dwóch                    i dopisanie dwóch nowych; jeżeli skład drużyny nie liczy 12-stu zawodników istnieje możliwość jedynie dopisania.
  6. Podczas Mistrzostw prowadzona będzie klasyfikacja najlepszego strzelca.
  7. Na boisku w strefie zmian może przebywać zawodnik zgłoszony do meczu i jeden opiekun drużyny. Pozostałe osoby przebywają na trybunach.
  8. Nie można przekładać meczów na inny termin.
  9. W rozgrywkach mogą brać udział zawodnicy którzy ukończyli 15 lat.

System rozgrywek.

Mistrzostwa Lubawy w Halowej Piłce Nożnej zostaną rozegrane systemem „każdy                         z każdym”, a w przypadku kiedy liczba zgłoszonych drużyn nie przekroczy 10-ciu system mecz + rewanż.

Przepisy gry.

  1. Zasady gry według zasad futsalu z uwzględnieniem zmian ustalonych przez organizatora
  2. Zmiany ustalone przez organizatora:
  • czas gry – 2×15 min, bez zatrzymywania czasu (ostatnia minuta meczu czas zatrzymywany),
  • w przypadku wydłużenia czasu ilość fauli akumulowanych może ulec zmianie,
  • faule akumulowane (pierwsze trzy faule karane rzutem wolnym z miejsca przewinienia, każdy kolejny faul z linii 10 metrów tzn. przedłużony rzut karny lub z miejsca faulu jeżeli nastąpi między polem bramkowym a linią 10 metrów i zawodnik uznał, że sytuacja do zdobycia bramki jest korzystniejsza)
  • niesportowe zachowanie na boisku (wulgarne słowa,wyzwiska, przekleństwa, obraza sędziego) kwalifikowane jest do faulu akumulowanego
  • żółta kartka –  kara 2 min
  • druga żółta kartka bądź czerwona –  kara 5 min, zawodnik nie wraca na boisko
  • po otrzymaniu żółtej kartki po straconej bramce zawodnik wraca na boisko, jeżeli ukaranych jest dwóch zawodników wraca jeden (pierwszy z ukaranych),chyba że padnie druga bramka.
  • po otrzymaniu czerwonej kartki po straconej bramce zawodnik nie wraca na boisko, wraca inny, ale po upływie 5 minut
  • przy przewinieniu zawodnika z ławki rezerwowych (wulgarne słowa wobec sędziego, obraza, przekleństwa) może zawodnik zostać ukarany żółtą, lub czerwoną kartką, w takim przypadku przy żołtej kartce schodzi z boiska na  2 minuty zawodnik wyznaczony przez kapitana drużyny, przy czerwonej schodzi zawodnik na 5 minut i ten kto otrzymal czerwoną kartkę opuszcza ławkę rezerwowych.

Punktacja:

  • za wygrany mecz – 3 pkt,
  • za remis – 1pkt,
  • za przegrany mecz – 0 pkt,
  • walkower – 5:0,
  • kara za walkower 100zł.
  1. O kolejności w tabeli decydować będzie:
    • ilość zdobytych punktów,
    • bezpośredni mecz,
    • różnica bramek,
    • ilość bramek zdobytych,
    • ilość bramek straconych.

 

  • rzuty karne między zainteresowanymi drużynami (jeżeli powyższe punkty nie wyłaniają zwycięzcy)

 

Nagrody.

Trzy zwycięskie zespoły otrzymają puchary i medale

Przepisy końcowe.

  1. Zawodnicy uczestniczący w rozgrywkach ubezpieczają się we własnym zakresie.
  2. Organizator ponosi odpowiedzialność cywilną wyłącznie za wypadki powstałe z winy organizatora,a nie za wypadki spowodowane przez innych uczestników rozgrywek.
  3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione na terenie obiektu.
  4. Za usterki stwierdzone w szatniach odpowiedzialność ponoszą drużyny.
  5. Drużyna stwierdzająca usterki zgłasza je do organizatora.
  6. Zabrania się wnoszenia na teren obiektów napojów alkoholowych.
  7. Zabrania się palenia papierosów na terenie obiektu rozgrywania Mistrzostw.
  8. Wszystkie inne sprawy związane z Regulaminem rozstrzyga organizator.
  9. Zgłoszenie drużyny do rozgrywek jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu i zasad gry.